A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. március 17., szombat

Töltött dagadó.

Most egy kicsit átvariáltam a töltelék készitését amolyan tavasziasra vettem a dolgot.De a végeredménnyel megvagyok elégedve mindenkinek izlett.Akár még húsvétra is elkészithetjük.

Hozzávalók: Kb  1 kg sertés dagadó felszúrva,egy kevés libazsir a tepsi kikenéséhez,só bors.

3 db keményre főtt tojás,
1 db nyers tojás szétválasztva, 10 dkg füstölt kolbász felkockázva, 1 csokor petrezselyem,1  fej fehér hagyma, 2 ek vaj,5 dkg száritott vargánya gomba.


A vajon megdinsztelem a lereszelt hagymát,hozzáadom a kockára vágott kolbászt,éppen csak hogy piritok rajta,a tojásokat lereszelem,majd összekeverem a hagymás kolbásszal,apritott petrezselyemmel,  a vargánya gombával,1 tojás sárgájával sót,borsot szórok rá izlés szerint,a tojásfehérjét habnak vertem,majd óvatosan hozzá kevertem a masszához.
A dagadót kivül belül besóztam,borsóztam,majd összevarrtam.
220 fokos sütőbe tettem,15 percet hagytam hogy piruljon a felülete.
Majd fóliával befedtem, a sütőt 180 fokra vissza vettem, és 45 percet hagytam párolódni.Végül levettem a fóliát,sült füszer keverékkel megszórtam, a fokhagyma gerezdeket mellé szórtam, a sütőt 220 fokra vettem és pirosra sütöttem,piritás közben locsolgattam a libazsiros szaftjával.









Nincsenek megjegyzések: