A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. május 27., vasárnap

Hársfavirág szörp

Hársfavirág szörp.



Bodzaszörp készítésén már túl vagyok,most a hársfavirágszörp van napirenden. Áldásos hatását,nem kell ecsetelnem,hogy a téli hónapokban  meghűlések idején ,milyen hasznos a fogyasztása akár szárított formájában teának, vagy szirupként akár szódával ,vagy csak  simán a zöld teánk  izesitésére.Érdemes gyűjtögetni belőle,most van itt az ideje a szedésének,siessetek mert hamar elvirágzik,és akkor várhattok a jövő évi virágzásig:)


Hozzávalók: Annyi hársfa virág,hogy az 5 l üvegünk kb 3/4-ig legyen vele, 2 db citrom, 2 kg cukor, 3 l viz, 1 kk citrom sav, 1 kés hegynyi nátriumbenzonát.


Elkészítése: 1/2 kg cukrot karamellizálunk,majd felöntjük vízzel, hozzáadjuk a többi cukrot és felforraljuk.A hársfavirágokat az üvegbe rakjuk ,a citrom karikával,és a citrom savval együtt.Majd a kihűlt szirupot ráöntjük,egy kis tányérral letakarva,4-napig érleljük.Naponta 1 x, 2 x megkeverjük. Végül átszűrjük,1 kés hegynyi nátriumbenzonátot belekeverünk,és  tisztára mosott steril üvegekbe töltjük.






8 megjegyzés:

Erdokóstoló írta...

Sajnos még nem láttam virágozni felénk a hársakat, de most már akkor nagyon figyelem,mert én is szeretnék készíteni.
Andrea

trollanyu írta...

Gyönyörű színe van, áppen ma akartam én is gyűjteni. Virágoztak is a fák, demind tele volt tetűvel. De majd csak találok valahol:)

krinsz írta...

Nagyon szép színe van. Hársból még nem készítettem szörpöt, lehet idén fogok:)

Böbe írta...

Andrea,ki ne hagyd, a szörp készitést,figyeld mert hamar elvirágzik!

Böbe írta...

Trollanyu,remélem sikerült találnod rovarmentes virágokat.Hála felénk csak a bodza volt nagyon sok helyen tetves.

Böbe írta...

Krinsz,ne hagyd ki,nem fogod megbánni:)

Névtelen írta...

Idáig csak száritottam a hársfa virágot. Néhány éve van két saját fám. Én a bodza szörpöt műanyag ásványvizes palacka töltöm. Szerinted a hársfa szörpöt is lehet?

Böbe írta...

Szerintem nyugodtam teheted műanyag ásványvizes palackokba is. De ha tartasz tőle, tedd steril literes befőttes üvegekbe, használatra szánt adagot pedig mindig beletöltöd egy műanyag palackba. Én is így szoktam csinálni:))