A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. március 16., péntek

Gyökérkenyér sült hagymás változattal,természetes kovásszal ,dagasztás nélkül készült.









Érdemes nekiállni  ennek a remek kenyérnek az elkészitéséhez hamar elkészül,este összekeverjük az alapanyagokat.Reggel frissen süthetjük is a családnak.Csak annyi,hogy aktiv Aktiv kovász: kovászunknak lenni kell készen mivel élesztőt nem tartalmaz a tésztánk.


Hozzávalók: 15 dkg aktiv kovász, 45 dkg kenyér liszt, 2 tk só. 3,5 dl langyos viz, 2 fej vöröshagyma.


Elkészités:A kovászt simára kevertem a vizzel,majd az átszitált lisztel és a többi hozzávalókkal együtt kikevertem.Másnap reggelig hagytam kelni a tésztámat,ugyan is ennyi idő szükséges a keléshez.
Másnap reggel egy lisztezett deszkára boritottam a tésztát,jól átgyúrtam kétfelé vettem majd négyzet alakúra szét lapogattam.Az előzőleg karikára szelt,és kisütött , összedarabolt hagymát rászórtam a tésztára ,majd hajtogattam fentről lefelé,lentről felfelé,balról jobbra,jobbról balra.Majd a két végét a tésztának ellentétes irányba csavartam.Lisztezett konyharuhára tettem becsomagoltam,hogy megtartsa a formáját,és hagytam egy órát kelni igy is.Közben a sütőt előmelegitettem 260 fokosra.Mikor megkelt a tésztám egy zsirpapirral bélelt tepsire raktam át,hideg vizzel jól megspricceltem igy ment a forró sütőbe,aminek az aljára egy kis edényben vizet tettem,és igy sütöttem 30-35 percet.A kisült kenyereket rácsra tettem,és kétszer meglocsoltam a héját hidegvizzel.

Nincsenek megjegyzések: