A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. március 27., kedd




Medvehagymás pogácsa.

Egyszerüen imádom a medvehagyma  izét, és az illatát is.Ha csak szerit ejthetném mennék szedni is!De tőlem nagyon távol terem sokat kéne utaznom,igy marad a zöldségesnél való vásárlása.De egyszer szerit ejtem egy kirándulással egybekötött  medvehagyma szedést is.Rengetek a felhasználási lehetősége,nálam ilyenkor sok mindenbe bele van csempészve.Az egyik nagy kedvenc,és az első amit készitek vele ez a pogácsa.

Hozzávalók: 50 dkg finomliszt, 2 tojás, 25 dkg ráma margarin, 2 dl tejföl, 2 dkg élesztő. 1,5 dl tej, 2 tk cukor, só, 1 csokor medvehagyma, 15 dkg reszelt sajt.

Elkészitése: A lisztet a margarinnal elmorzsolom,hozzáadok 1 tojást,  sót izlés szerint,és a tejfölt.

Langyos cukros tejben megfuttatom az élesztőt,majd a masszához adom és az egészet összegyúrom.Az apróra vágott medvehagymát szintén belegyúrom.Nem kell megijedni a tészta állaga laza lesz. A tésztát egy lisztezett tálba teszem, és 2 órán át pihentetem  a hütőben.Majd kivettem és lisztezett deszkán kinyújtottam és hajtogattam. A hajtogatást még kétszer megismételtem.Végül lisztezett deszkán kinyújtottam,pogácsa szaggatóval kiszaggattam,és sütőpapirral bélelt tepsibe tettem. A pogácsákat egy felvert tojással megkentem,reszelt sajttal meghintettem. 180 fokos előmelegitett sütőben kb  30 percig sütőttem.

Nincsenek megjegyzések: