A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. március 26., hétfő

Francia rakott krumpli.


Roppant izletes,akár köretként de önálló ételként is tálalhatjuk.Nem száraz,de nem is tocsog a zsirban,nagyon finom krémes állaga van.

Hozzávalók: 1 kg agria krumpli,15 dkg bacon szalonna, 4 db tojás, só,bors. 2 dl tejföl,1 dl tejszin,1 csokor petrezselyem,15 dkg sajt lereszelve.

Besamelhez, 3 ek vaj,2 ek liszt, 1 dl tejszin, 1 kk reszelt szerecsendió, 1 mk só.





Elkészitése: A burgonyát héjában megfőztem.A besamelt közben elkészitettem, szalonnát apró kockákra vágtam,tojást felkarikáztam,petrezselymet összeapritottam.Majd a megfőtt, és kihült burgonyát karikára vágtam és egy vajjal kinkent tepsibe sorban elkezdtem lerakni.Sóztam borsóztam,a besamel mártással megkentem,petrezselyemmel megszórtam, a karikára szeletelt tojást sorba ráraktam,majd következett a második sor lerakása .Szintén sóztam borsóztam,majd a tejszinnel elkevert tejfölt ráöntöttem,reszelt sajttal,és a kockára vágott szalonnával,a tetejét kiraktam.190 fokon szép pirosra sütöttem.És az Én húsimádó férjemnek is nagyon izlett.

Nincsenek megjegyzések: