A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2017. december 23., szombat

Töltött káposzta húsgombóccal






Nincs karácsony töltött kápi nélkül, ragaszkodunk ilyenkor a klasszikus hagyományos ételekhez,menüsorhoz.  
A töltelékeket csupaszon hagytam, nem csomagoltam őket káposztalevélbe. Minden alapanyagot házi termelőktől szereztem be hozzá most is, hiszen csak minőségi alapanyagokból tudunk remek ételt készíteni (és higgyétek el, nem kerül többe, mint silány társai).



Hozzávalók:






 2 kg házi savanyítású káposzta, 1kg darált hús, nálam lapocka, 60 dkg házi füstölésű oldalas, 10 dkg kolozsvári szalonna (szintén házi füstölésű), 2 marék jázmin rizs, 3 fej vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 8 ág csombor, 2 kk bazsalikom, 2 kk oregáno, (saját szárítások kiskertemből) só, bors, jó fajta házi pirospaprika.

















Elkészítése: 

1 fej apróra vágott hagymát  kevés olajon  serpenyőben  megdinsztelünk, mikor már üveges a hagymánk hozzáadjuk a megmosott rizst és  átpirítjuk. Egy nagyobb tálban bekeverjük a tölteléket, hozzáadjuk a kihűlt dinsztelt hagymát a rizzsel, kb 2 marék káposztát amit előtte apróra vágunk (nagyon finom szaftos lesz tőle a töltelékünk), 2 csipet szárított csombort, bazsalikomot, oregánót, bors, pirospaprika, 2 ek paradicsomlé, Jól összegyúrjuk , majd tetszőleges nagyságú gombócokat formázunk belőle.


 Egy lábasba rétegezve lerakjuk a hozzávalókat. Kezdjük a kockákra vágott kolozsvári szalonnával,csíkokra vágott füstölt oldalassal, majd beborítjuk a káposzta  felével, pirospaprikával, borssal, megszórjuk, oregánot, bazsalikomot , csombort morzsolunk rá. Majd lerakjuk sorba  a húsgombócokat ,befedjük a maradék káposztával,ezt a sort is fűszerezzük, bazsalikom,oregáno, csombor, hagyma, stb,. Tetejét megszórjuk pirospaprikával, szemes borssal, 3 db szárított  csili paprikával, nekem a házi káposzta között volt 3 db  babérlevél azt tettem hozzá.Vízzel felöntöttem, hogy ellepje kb 2 óra alatt készre főztem.








Brutál finom lett, kár, hogy az ízeket nem tudom itt átadni senkinek.





Nincsenek megjegyzések: