A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2017. december 23., szombat

Szegedi halászlé




Halászlé nélkül nincs karácsony! Legalább is nálunk. Év közben is bármikor jöhet, de ilyenkor kötelező.😇 Jó sok belsőséggel, én csak így szeretem, oldalbordám halszelettel megspékelve imádja. Az idén harcsa fejből,és farokból készül az alap lé.A halfejet a kereskedőnél lebrusztoltam, szem nélkül szeretném mert látni sem szeretném a kivételét. (Bakker akkor már embert is ölhetnék,  ha nekem kéne eltávolítani a szemét) Szürke-harcsa és a ponty  szeletek pedig rántva lesznek.

Hozzávalók:  

1kg harcsafej, farok, törzs, vegyesen, 3  fej hagyma, só, 1 db TV paprika, paradicsom. Csilipaprika ízlés szerint.


A halfejet, farkot, törzset, természetesen alaposan átmosva , tegyük egy fazékba, ha van törpeharcsánk azt is tegyünk hozzá. Forraljuk fel, tegyük hozzá a kockára vágott hagymát, paprikát, paradicsomot, és gyöngyözve főzzük 2 óra hosszat. Majd jöhet a legmacerásabb rész a passzírozás. Sűrű szövésű leveses szűrőn szoktam átpasszírozni. A sűrű alaplevet egy fazékba teszem , kevés vízzel hígítom, felforralom .  Végül a besózott halszeleteket és a belsőséget belecsúsztatom. Kb 15 perc alatt készre főzöm , nem keverem közben. Szoktam hozzáadni egy pár szegedi halászlé kockát is. Egy kisebb tálkában 3 evőkanál olajat teszek, elkeverek benne 3 evőkanál házi pirospaprikát,és a halléhez adom. Még egyet forraljunk rajta, ha kell sózzuk. 










Nincsenek megjegyzések: