A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. augusztus 5., hétfő

Túrós pogácsa

  Blogkóstolóra, akinek a házigazdája Ildikó Kisildi: BLOGKÓSTOLÓ 10.  Konyhavirtuóz: blogját sorsolta nekem. Ahol persze, hogy egy pogácsára esett a választásom.:))  Csupán annyi eltéréssel, hogy élesztővel , és tönkölyliszttel készült nálam.

Hozzávalók: 40 dkg liszt, 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 12 dkg vaj, 25 dkg túró, 2,5 dkg élesztő,  1 tojás, 1 ek só, 1 kis pohár tejföl.   Tetejére:  lekenéshez, 1 tojás felverve,10 dkg reszelt sajt a tetejére. 


Összeállítjuk a tésztát, rugalmas de ne túl lágy tésztát kapjunk. Lisztfüggő, éppen ezért  a tejfölt kanalanként adagolva dolgozzuk csak  bele. Hüvös helyen pihentetjük kb 1 órát, de egy éjszakát is eltölthet a hűtőnkben. Így reggel, friss meleg pogácsával tudjuk megörvendeztetni a családot.:))
Lisztezett deszkára borítjuk, és 3 x hajtogatjuk, én egymás után csináltam, nem hagytam pihenő időt a hajtogatások között. Ujjnyii vastagságúra kinyújtjuk, kis kerek 3-4 cm  szaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük,  kb 1/2 órát pihentetjük , tojással lekenjük, sajttal megszórjuk a tetejét, és előmelegített sütőben 180 fokon 13 perc alatt készre sütjük.
Jó étvágyat, és sok sikert kívánok hozzá mindenkinek.

5 megjegyzés:

Kati írta...

De szépek, megkóstólnék most egyet, ezer éve nem ettem ilyesmit:)

martinelli írta...

Istenien néz ki. Én kérnék mindent, ami a képen van, még a bögrét is!!! :)

Monika írta...

Hm,de finom!!!!Tényleg nekem is van egy túrós receptem....de túl meleg van a sütőhöz.

Böbe írta...

Köszi szépen lányok! A gyengém a pogácsa, nem tud olyan meleg lenni, hogy ne süssem meg ha megkívánjuk!:))

Hankka írta...

Jó választás, nagyon szép pogácsákat sütöttél! :)