A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. augusztus 3., szombat

Lasagne cukkiniágyon.

 Megint egy cukkinis ételt hoztam, mondtam, hogy szeretjük, de nagyon !:-)) Esszük sütve, főzve, sülve-főre ! Éppen , hogy csak nyersen nem, ( idáig) de ki tudja:)) Limaránál itt láttam ezt az ötletet, hogy a tésztát felváltja a cukkini.  Nem is volt kérdés, hogy elkészítem e.:)) Szeretjük tésztával is, de mostantól  ebben a variációban  is nagyon :-))

3 db közepes méretű cukkini,  hámozva, vékonyra szeletelve, lesózva. 50 dkg darált hús, só, bors, 1 db sárgarépa, pucolva, reszelve, 1 fej vöröshagyma, pucolva, reszelve, bazsalikom, oreganó, 2 szál  zeller,   olívaolaj, 1 dl tej, 1 dl tejszín,  2 ek liszt, 2 dkg vaj,   20 dkg sajt, reszelve. 1,5 dl POMODORE (paradicsom szósz.)


Olívaolajon a reszelt hagymát megdinszteljük, hozzáadjuk a a fokhagymát, és reszelt sárgarépát, pár percig pirítjuk. Hozzáadjuk a darált húst, fehéredésig dinszteljük, hozzáadjuk a paradicsomszószt, fűszereket, és fél dl vizet ráöntünk, takarék lángon készre főzzük a ragut. (25-30 perc) Ha kell, főzés során még öntünk alá egy kis vizet. A mártáshoz a vajon enyhén megpirítjuk a lisztet, felöntjük a tejszín  + tej keverékkel, félretesszük.



Egy kisebb tepsiben a lesózott, és a nedvességtől alaposan leitatott, cukkini szeleteket szép sorjában lerakjuk, amire ragut halmozunk, majd a mártással is meglocsoljuk, ismét cukkini szeletek, ragu, mártás. Tetejét cukkini szeletekkel fedjük, amit szintén egy kis mártással meglocsolunk, és a reszelt sajttal  megszórjuk, egyenletesen elosztva  a tetején. Előmelegített sütőben 180 fokon, kb 30 perc alatt készre sütjük.




 Jó étvágyat kívánok hozzá mindenkinek.


3 megjegyzés:

Vicuska írta...

Nekem ez az ötlet nagyon tetszik, de jó!!!

Kati írta...

Láttam én is Limaránál, nálad is nagyon guszta:)

gionetta írta...

De jó! Én patisszonnal csináltam hasonlót! Nagyon finom volt! :-))