A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. június 1., szombat

Cseresznye szüret, a Kossuth portán.




 Végre ma már kedvezett az időjárás, hogy a szomszéd Kossuth portán , ( Erzsikénél a szomszédban) a cseresznye szüret elkezdődhetett. Már hetek óta sóvárogva pillantottam ki a nappalink ablakán, a szemben lévő nagy cseresznye fára, hogy mikor pirosodik már:)). Hát ez az időjárás nem igen kedvezett neki , ami mostanában uralja a mi kis Kárpát-medencénket, ha nehezen is , de csak el jött a napja a szüretelésének is:))
 Oldalbordám is nekiveselkedik a nagy feladatnak ami reá vár, a fára mászás, ő a fa egyik oldalán ,én a másikon. De leleményes volt az én életem párja, míg én a 3 m magas létra legfelső fokáról szedegettem, ő minden helyzetben feltalálom magam jelszóval, a garázs tetejére mászott,  laza könnyedséggel csinálta végig a szüretet! Hát szemesnek áll a világ:))
 Na de szomszéd asszonyom bátorságát , elképedve vettem észre , ennek a nagy fának a tetején, na ez a nem semmi , hát onnan is le kell szedni , jött a válasz,  hát ez így igaz !
És a közel 50 éves cseresznyefa, alatta Lajosunk akinek a két keze munkáját dicséri , hogy ennyi évesen is ilyen szép egészséges állapotban van ez a fa, ilyen bőséges terméssel megáldva. De ugyan ez elmondható a  kertjükben termelt többi  növényekre is! Igaz nem kis munka árán, de neki egyben a hobbija a kertészkedés. Amihez még sok- sok évet kívánunk, erőben egészségben nekik. Itt is köszönjük szépen Nektek, a sok finomságot amivel megörvendeztettek minket olykor -olykor!

2 megjegyzés:

Kati írta...

De jó is ugye így szüretelni? Kívéáncsi vagyok mi finomat készítesz belőle:)

teller-cake írta...

Szívesen beszálltam volna én is ebbe a szüretbe, természetesen csakis fütyörészve, hogy tudjátok - nem dézsmálok egyfolytában...:) Én is várom a cseresznyés recepteket, addigra hátha beérik a mi fánk termése is...:)