A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. május 24., péntek

Eper- rebarba lekvár.

Egyre olcsóbb lesz az eper, szépen lassacskán de megy le az ára:)) És ezzel meg is kezdődik az idei év  első befőzési projektje, télire való gyűjtögetése, raktározása, milyen jó dolog is csak benyúlni érte a kamra polcra, és már is élvezhetjük  az üvegbe zárt gyümölcsök isteni  ízeit. No persze ezért az ínyenckedésért először meg kell dolgoznunk, de szerintem meg éri.  Ilyenkor mindig eszembe jut, az egyik általam igen kedves  mesém, La Fontaine:. A tücsök és a hangya. ( ugye-ugye tücsök koma? :Most először párosítom az epret-rebarbarával, külön, külön mindegyiket szeretem, de így egyben még nem készítettem idáig ! Nagyon nagy kár volt:)) Fantasztikus, mennyei, sorolhatnám még a jelzőket, de nem teszem, inkább próbáljátok ki , győződjetek meg saját magatok is!

 1 kg eperhez   adom meg a hozzávaló mennyiségeket , csak fel kell szorozni .

1 kg eper, 50 dkg rebarbara, 40-50 dkg cukor,( nálam  nyírfacukor, ) 1 tasak Dr Otker 3:1  dzsemfix.

Az epret a szárától megszabadítjuk, egy szűrőn folyóvíznél  alaposan átmossuk, rebarbarát megpucoljuk, vékony külső héjától megszabadítjuk, majd  fél centisre feldaraboljuk. Beletesszük egy fazékba, hozzáadjuk a cukrot, dzsemfixet, alaposan összekeverjük, forrástól számított 15-20 percig főzzük, közben bele- bele kavargatunk. Ha valaki nem szeretné , hogy darabos legyen , botmixerrel egy kicsit pürésítheti. Tisztára mosott, steril üvegekbe töltjük, (én a mikróba szoktam töltés előtt csirátlanítani az üvegeket, és egyúttal a hőt is átveszi az üveg, nem kell meleg vízbe állítanom.) Kupakját erősen rácsavarjuk, majd egy pár percre fejtetőre állítjuk, és már mehet is a száraz dunsztba, ott hagyjuk  teljesen kihűlni a lekvárunkat.




                            Sok sikert kívánok hozzá mindenkinek.

2 megjegyzés:

Kati írta...

De finom lehet együtt a kettő:) Jövő hétvégén készülök én is eperlekvárt főzni, mert itt nálunk még elég borsos az ára.

Böbe írta...

Én is szeretnék még készíteni belőle,várok hátha olcsóbb lesz egy kicsit.Ugyan megy az ára lefelé, de még így is drága:))