A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. január 19., szombat

Profiterol

 Rajongunk ezért az édességért,de valahogy mindig féltem ,tartottam, az itthoni elkészítésétől.Egészen mostanáig, gondoltam ha Képviselő fánk  sikerült akkor ez is csak menni fog! Bátraké a szerencse:)) Gordon Ramsy után szabadon,készült nálunk el ez a finomság!

Tészta:125 ml tej, 200 ml víz, 150 g liszt, 1 tk cukor, 1/2 tk só, 10 dkg vaj, 4 tojás.

Tejszínes ( chantilly) krémhez: 300 ml tejszín, 1 rúd vanília kikapart belseje, 1-2 ek Porcukkor.

Csoki öntet: 20 dkg étcsokoládé ( jó minőségű) 3 dkg vaj, 3 ek méz, 125 ml zsíros tej.

A tejet + cukrot + sót, odatesszük melegíteni, apró kockákra darabolt vajat is hozzá adjuk, felforraljuk.Levesszük a tűzről hozzá adjuk a lisztet, elkeverjük és újra vissza tesszük a tűzhelyre, erőteljesen kevergetjük kb 1-2 percig. Kicsit hűlni hagyjuk, és egyenként hozzá adjuk a tojásokat, mixerrel keverjük közben folyamatosan még sima nem lesz a massza. Hab zsákba kanalazzuk át a masszát, és zsír papírral bélelt tepsire diónyi nagyságú halmokat nyomunk ki. ( ha nincsen hab zsák, megteszi a nejlon zacskó is, sarkát kivágva) Ügyeljünk ,hogy kb 2 cm rés legyen közöttük,hogy sülés közben össze ne ragadjanak. Előmelegített sütőben 190 fokon kb 25 percig sütjük.
 Még egy alternatíva a töltelékhez, ez is nagyon finom. 4 tojás sárgája, 15 dkg por cukorral , 3 dkg liszttel simára keverünk, majd 1/2 l tejben sárga krémet füzünk belőle, s ebbe keverjük bele a csokoládét. És ugyan ezzel öntjük is le.
Jó étvágyat kívánok hozzá! Ezt ne hagyjátok ki, mennyei finom:))

7 megjegyzés:

heti menük írta...

Mi is imádjuk ezt az édességet! Ennek ellenére még én sem mertem itthon elkészíeni, nem tudom, hogy miért, mert a házi képviselőfánk már többször került az assztalra. De most bátorságot merítettem nálad, úgyhogy nekiugrok és végre elkészítem:) (pont ma szemeztünk vele a Spar-ban...)

Kati írta...

Szépek:) Én sem készítettem ilyet még soha.

HajniZoli írta...

Régebb készítettem, van egy receptem, elő is kell keressem:-)
Nagyon csinoskák lettek és a fotó is jó!

Böbe írta...

Köszi szépen lányok!

hetimenük ,én is igy voltam vele egészen mostanáig! Végre kedvem szerint falatozgathatok belőle.Mert egy-két darabnál többet soha nem vettem a boltban egyszerre,a borsós
ára végett!:))

Juditka írta...

Nagyon szeretem:) A férjem mindig hoz olaszo.- ból.Én ugyan még nem készítettem, nemis tudom, hogy miért, mert már annyiféle égetett tésztájú dolgot sütöttem. De hát az olasz, az olasz:)

Böbe írta...

Juditka,valóban az olasz,az olasz:))Habár kint nem is tudom,hogy mennyibe kerül, de itt igen drágán mérik!

marisz57 írta...

Nagyon profi módon elkészítetted a profiterolt!
Még én se mertem nekiállni, de már gyüjtöm az erőt hozzá!