A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. szeptember 12., szerda

Szinátmenetes torta

 És akkor ,  ahogy ígértem már hozom  is a receptet  , az isteni finom tortához.Mikor megláttam keringeni a netten akkor eldöntöttem,ha törik,ha szakad ilyet szeretnék, ( kell nekem) szülinapi tortának.Végül falusi libák ötleténél ragadtam le.Kezem lábam remegett annyira izgultam,hiszen ez  volt az első próbálkozásom torta diszités terén.Annyira tetszett mikor elkészült,hogy percenként néztem a hűtőbe,hogy egyben van-e még:)Vannak ugyan hiányosságai,de azért első nekifutásra szerintem  elfogadható ,szép lett.Na de majd a következő még jobban fog sikerülni,(remélem:)
Hozzávalók és elkészítése: A csésze amibe mérünk 3 dl-es) 2 1/2 csésze liszt, 2 tk sütőpor, 1 tk szóda bikarbóna, 1/2 tk só, Egy másik tálban! 4 egész tojást kezdünk verni ,hozzáadjuk a másfél bögre cukrot,verjük 2 percig,majd folyamatosan verve megy hozzá, 1 csésze olaj, 1 csésze tej amibe 1 citromnak a levét belenyomunk.Majd jöhet hozzá a lisztes keverék.Simára dolgozzuk,majd 5 felé vesszük ,minden adagot étel festékkel színezünk,mindig kevesebbet,hiszen ettől lesz szinátmenetes.Majd egy 18 cm torta formába minden adagot külön megsütünk,(5 lapot). Még a torta lapok hűlnek,össze állítjuk a krémet, 40 dkg vaj, 35 dkg sajt krém(philadelphia  használtam) 30 dkg cukorral, habosra keverünk.A kihűlt torta lapokat megkenjünk vele,és kivülről is körbe,hogy jól tapadjon mikor diszitjük majd a krémmel.Majd három felé osztom a krémet úgy hogy az egyik egy kicsivel több legyen,ez jön a torta tetejére.És ételszinezővel színezzük ,mindig világosabbra.szin átmenetesre.Végül csillagcsőves hab zsákba tesszük a krémet és rózsa alakban elkezdjük nyomni rá.Ha nagyon olvadna a krém vissza tesszük a hűtőbe pár percre,és folytatjuk tovább.Nekem többször  vissza kellett tennem nagyon meleg volt pont,látszik is volt ahol megfolyt a krém.De nagyon rumliba voltam,izgultam ,hogy sikerüljön,majd nem le sikerült forgatnom az asztalról ahogy diszitettem,még a víz is kivert.De csak összehoztam:)
 És már mehet is vissza  a hűtőbe a kész remekmű  a szeletelésig.

11 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Igazán jól sikerült, nagyon ügyes vagy!

Éva írta...

Nagyon ügyes vagy ha elsőre ilyen jól sikerült! Biztos hogy én is izgultam volna. Nagyon tetszik ez a díszitési forma már csokival is láttam és nagyon ötletes.Nagyon szép gratulálok!

Böbe írta...

Köszönöm szépen lányok,én is dicsértem ám magamat,mikor kész lettem a remekművel!:)

Kati írta...

Nekem a színe is nagyon tetszik:) Gratula:)

Böbe írta...

Köszi Kati,szerintem is nagyon szép szin:)

krinsz írta...

Szép lett:)

HajniZoli írta...

Nagyon szép lett kívül, belül!

Juditka írta...

Nagyon szép lett:)Kedvenc szinem egyike a lila.

martinelli írta...

Ez már művészet. Gyönyörű!

Böbe írta...

Köszönöm szépen lányok!


Juditka,nekem is:))


Martinelli aranyos vagy köszönöm!

Gabriella írta...

Nagyon szép! :)