A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. március 10., szombat

Briós

 A frissen főzött narancs lekvár mellé gyorsan reggelire ezt a rém egyszerü brióst készitettem. Van, hogy mind briósnak készül, de van, hogy a  felét kalácsnak készitem.

Hozzávalók: 1/2 kg liszt, 5 dkg vaj, 5 dkg cukor, 2 dkg élesztő, 2,5 dl tej, 2 tojás sárgája, 1 mk só.


Kenéshez: 1 db tojás, kristálycukor.



Elkészitése: A dagasztógépbe öntöm az átszitált lisztet,belemorzsolom az élesztőt , cukrot, a langyos tejet, hagyom még felfut, utána hozzáadom a  vajat, a tojás sárgáját, sót. Jól kidolgozom a tésztát 30percig kelesztem. Lisztezett deszkára teszem, én most kétfelé vettem  a tésztát, az egyik felét 16 felé osztottam és kis rudakat sodortam belőle. Majd a rudakból kettesével, 8 db brióst formáztam. A másik felét kétfelé vágtam és egy nagy darab brióst formáztam belőle. Sütőpapirral bélelt tepsire tettem letakarva, még 30 percet hagytam igy is kelni. Mikor megkelt, a tésztát lekentem egy kis vizzel elkevert tojással és cukrott szórtam a tetejére. Előmelegitett sütőben 190 °C-on sütöttem 25-30 percig.

Nincsenek megjegyzések: