A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2020. május 21., csütörtök

Paella tenger gyümölcseivel




   


Paella az  egyik  tradicionális Spanyol étel, amit számtalan verzióban el lehet készíteni, akár 
 csirkével,vagy kolbásszal is! Én most a hagyományos tenger gyümölcseivel  készült verzióját készítettem  , fiacskám születésnapjára (csak mert nagyon szereti) 

Hozzávalók: 

4 evőkanál olíva olaj
2 gerezd fokhagyma , apróra vágva
1 fej vöröshagyma, apróra vágva
1 piros húsú paprika, kimagozva kockára vágva
1 zöld húsú paprika, magozva kockára vágva
2 db paradicsom kockára vágva
10 dkg chorizo spanyol kolbász
30 dkg rizs , nálam Basmati
40 dkg tenger gyümölcsei , nálam / kék-kagyló, kalmár darabok, garnéla rák/ 
1 db halászlékocka
1 mk  La Chinata,  spanyol füstölt paprika 
ízlés szerint só és bors
1 kávéskanál kurkuma
10 dkg zöldborsó
10 dkg zöld ceruzabab
1 csokor apróra vágott petrezselyem
1 db citrom gerezdekre vágva










Elkészítése:

Egy serpenyőben olívaolajon megfonnyasztjuk a hagymát az aprított fokhagymát és a kolbász karikákat. Hozzáadjuk a rizst, a kockára vágott paprikát, paradicsomot ,zöldborsót, fűszereket, rádobjuk a halászlékockát, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje  (ha kell időnként pótoljuk az elfőtt levet.) Félidőben kb 15 perc elteltével, a átmosott tenger gyümölcseit a rizs tetejére ültetjük , majd a zöld ceruzababbal körberakjuk, vágott petrezselyemmel megszórjuk, lefedve takarék lángon  készre főzzük. kb 10-15 perc alatt. Citrom gerezdekkel tálaljuk.












Készült, korona👑 járvány idején, karantén alatt! De egy anya előtt nincs lehetetlen...jégakkukra fektetve, postagalamb futárral lett  hozzád  reptetve, a születésnapi  meglepi ebéd!


,,
  Éltem s nem értettem, féltem, de élveztem pár percre nem figyeltem és 40 éves lettem csendben,,







Nincsenek megjegyzések: