A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2018. január 15., hétfő

Lemon curd (Angol citromkrém)



Avagy a híres Angol citromkrém. Hétvégén az Auchanban 85 Ft/ kilója volt  a citromnak, közötte rengetek mayer citrommal megbújva .Azonnal lelkes válogatásba kezdtem , na gondoltam  most jött el az én időm, hogy ezt a finom ,selymes, bársonyos, krémet elkészítsem. A többi citromnak a kifacsart levét,( bevásároltam belőle több kilót)  jégkocka tartóban fagyasztottam,majd zacskóztam és ment vissza a jégszekrénybe. Amit felhasználok majd teába, limonádéba, stb.

Hozzávalók:
3 db mayer citrom leve,
2 db kezeletlen héjú citrom reszelt héja
15 dkg vaj ( nem margarin)
4 db tojás
10 dkg nádcukor
15 dkg eritrit


1. a kezeletlen héjú citromnak lereszeljük a héját, (előtte alaposan megmossuk)
2. mayer citromok levét kifacsarjuk
3.a citromléhez hozzáadjuk a cukrot, az elhabart tojásokat,majd vízgőz fölött habverővel addig keverjük folyamatosan még besűrűsödik. Levesszük a tűzről,hozzáadjuk a reszelt citromhéjat és a vajat.Alaposan elkeverjük, majd üvegbe töltjük. Hűtőben 2 hétig tartható, de szerintem esélye nincs,hogy megérje ezt a kort.😁 Tölthetünk vele omlós kekszeket, piskótatekercset, palacsintát,tortakrémekbe is kerülhet, vagy csak simán elkanalazgatunk belőle nasi gyanánt.

 

Nincsenek megjegyzések: