A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2017. május 17., szerda

Kató néni krémese



Életem első  krémese készült kis-konyhámban. Elkészítése egyszerű, habár mondhatnám, hogy a leveles tésztát magam hajtogattam, de most kivételesen  nem, !!!😄 Leveles-tészta házilag. ( hajtogatás nélkül)  
Redcountry tette közkincsé ezt a receptet,köszönjük Kató-néni.

Hozzávalók: 

1 L Tej, 3 egész tojás, 2 csomag vaníliás cukor,4 púpozott ek liszt, 20 dkg cukor, én csak 5 dkg tettem bele (és a végén még egy kis Lovely Sweetel édesítettem), 1/2 kg-os leveles-tészta, ha nincs kéznél házi. 2dl habtejszín.




Elkészítése:

 A leveles tésztát kettévágtam, tepsi méretűre nyújtottam mindkettőt. Az első lapot egészben sütöttem meg,(villával szurkáltam meg, hogy ne púposodjon föl)a másikat süti méretűre daraboltam.
3 tojás s-ból 4 ek lisztből és 2dl tejből habarást készítettem. A maradék 8 dl tejet felforraltam majd hozzákevertem a habaráshoz, és a cukrot hozzáadva lassú tűzőn, állandó keverés mellett sűrűre főztem. A tojásfehérjéből kemény habot vertem és a sűrű forró krémhez adtam, azzal is rottyantottam egyet.Mikor a krém kihűlt, a megsütött leveles-tésztára kentem.Tetejét a felvert tejszínhabbal koronázzuk. A habra óvatosan rárakosgattam  a kisült tésztaszeleteket, 1-2 órára hűtőbe tettem, tálalásnál porcukorral hintettem a tetejét.


            
  Jó étvágyat kívánok hozzá mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések: