A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2013. május 15., szerda

Trappista sajt -házilag

 Szeretjük a sajtféléket, szoktam  házilag is  készíteni különböző izésítéssel őket. De mikor megláttam ezt a receptet Hajni és Zolinál, itt nagyon megörültem neki, mert trappista sajtot még nem próbáltam  házilag gyártani. Hát valami csoda finom, árban talán ugyan ott vagyunk, mint a bolti, na de itt tudom legalább , hogy mit eszünk. Ami manapság, nem egy elhanyagolandó szempont.

Hozzávalók: 1 l tej ( házi) , 1/2 kg túró, 1 db tojás,  1 mk szódabikarbóna,  6 dkg vaj,  1 pupos kávéskanál só.

Túrót + tejet összeforraljuk, majd leszűrjük. Egy lábasba áttesszük, hozzáadjuk vajat, sót, tojást, szódabikarbónát. Állandó kevergetés mellett kb 10 percig főzzük, mikor már nyúlós, és csomómentessé válik , na akkor van készen. Tetszőleges formájú tálkába töltjük, hagyjuk teljesen kihűlni, végül tálra borítjuk,és hagyjuk másnapig szikkadni. De akár két óra elteltével már fogyasztható is, már tudtam szeletet vágni belőle. Kővetkező adag már duplázódni fog, azt már tudom:))
Jó étvágyat , és sok sikert kívánok hozzá mindenkinek.

2 megjegyzés:

Zsóka írta...

Nagyon étvágygerjesztő. Ezt mindenképpen ki fogom próbálni. Köszönöm, hogy megosztottad. Én kecskesajtot szoktam készíteni, de őszintén megmondom, a tehéntejből készültek is napirenden vannak.

HajniZoli írta...

Örülök, hogy bevált nektek is! Szép sárga színe van. Ugye, hogy megéri készíteni? És ha hagyod néhány napot, karakteresebb íze lesz.