A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. május 7., hétfő

Túros bukta rózsa

Túros bukta rózsa.


 Gondoltam az idén , nem élő Virággal fogom anyukámat Anyák napján köszönteni,hanem saját készitésü virág süteménnyel.Az otletkonyha.hu láttam a formázási technikát. Mivel a hétvégét nálunk töltötte,vasárnap reggel köszöntöttük, és egyben reggelire tálalva is lettek, aminek mondanom sem kel,hogy nagyon örült.

Hozzávalók. 50 dkg liszt, 5 dkg vaj, 5 dkg cukor, 2,5 dkg élesztő, 2 tojás sárgája,2 mk só, 2,5 dl tej.

Töltelék: 25 dkg túró, 1 tojás sárgája,ízlés szerint cukor,

Lekenéshez. 1 tojás sárgája.




Elkészítése. Az élesztőt kevés langyos tejben felfuttatni,a lisztet egy  tálba tenni,az összes hozzávalókkal,és sima tésztává gyúrni.Majd letakarva hagyjuk a duplájára kelni.Majd lisztezett felületre borítani,lazán átgyúrni,és 12 felé osztani.Korongokká nyújtani ,a tészta közepére egy  poharat helyeztem ,majd bevagdostam négy helyen,a kis körre raktam a tölteléket,majd formáztam.Sütőpapirral bélelt tepsire raktam,ott is hagytam 30percet kelni.Majd lekentem a tojással,és előmelegített sütőbe 190 fokon kb 30percig sütöttem.Por cukorral megszórtam a tetejét.

3 megjegyzés:

martinelli írta...

Nagyon szép és finom is.

Böbe írta...

Köszönöm martinelli,igen azon felül,hogy mutatós,finom is lett:)

Zsóka írta...

Barangolok nálad, és idetaláltam. Éppen tegnap sütöttem ilyet, valami csoda lett. Nagyon örülök, hogy te is rajongsz a kelt tésztáért. fogok hozzád látogatni többször is. Nagyon mutatós a rózsád.