A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2018. november 1., csütörtök

Születésnapi "torta" füstőlt csülökből



Sokat tipródtam,  férjemnek mivel is kedveskedjek születésnapja alkalmából tortaügyileg. Aki cukorbeteg ugyan , de odavan  a habos- krémes finomságokért is, ugyanakkor   húsimádó . Így arra az elhatározásra jutottam,  füstölt, főtt  csülök  lesz feldíszítve torta gyanánt.ami 3:1-ben szerepelt a nagy napon az ünnepi asztalon!  Beszereztem a házi, hagyományos füstölésű csülköt, vettem 50 dkg májbabot, a piacon kofától sárga és fehérrépát,/ami földben termett/ . Első-körben megfőztem a füstölt csülköt, amit saját levében hagytam kihűlni,  majd saláta ágyra fektettem, díszítettem fehér zsírpapírral, amit rojtoztam, és gyertyát rögzítettem a kiálló csont véghez. Az egy éjszakán át áztatott babot odatettem főni, a csülök levében bezöldségelve, végén enyhe rántást csináltam, kevés olajon, pirított graham,és teljes kiőrlésű liszttel, 1 nagy duci fokhagymát hozzáadva, házi őrölt pirospaprikával megszórva. Majd 1 tojásból , graham, és teljes kiőrlésű lisztből kevert, apró  galuskákat szaggattam a levesbe.




Gyertyafújás után, a főtt csülköt kicsontoztam, egy része ment a levesbe, a többi második fogásként , tökmagolajjal locsolt vegyes  saláta ágyon  végezte.










Nincsenek megjegyzések: