A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. június 30., szombat

Karfiol besamel mártással,tejföllel nyakon öntve.

Karfiol besamel mártással.


Egy nagyon szuper laza vega  kis ételt hoztam,illéskrisz,és gionetta után szabadon:)) Mind a ketten szuper jó kis ételt kreáltak  karfiolból.Pedig a rántott karfiolon kivül nem igen rajongunk érte,de mikor megláttam,ott és akkor eldöntöttem,na ilyen lesz a napokban nálunk is!.Hát mondanom sem kell,apának úgy izlett,hogy csak falta-falta, mint a torkos borz:)) Én csak szerényen ,2 rózsát fogyasztottam belőle el. Nálam igy készült.



Hozzávalók: 1 közepes fejü karfiol,(nálam 70-80 dkg volt) 4 ek vaj, 4 ek liszt, 1 tk só,1 mk őrölt bors,  1 mk reszelt szerecsendió,3-4 dl tej, 1 kk vegeta, 3 dl tejföl, 10 dkg reszelt sajt,(Én most parmezánit használtam.)

Elkészitése: Jól megmosott,rózsáira szedett karfiolt, bő, lobogó sós,vegetás vizben megfőzzük,kb 10 -15 perc.Majd szürőre szedjük egyenként,és hagyjuk jól lecsöpögni. Besamel mártást elkészitjük,a vajat egy kis lábasban oda tesszük,majd a lisztet enyhén megpiritjuk rajta,felöntjük tejjel,izesitjük szerecsendió,só,és borssal, összeforraljuk,ha úgy látjuk,hogy nagyon sürü lenne,adhatunk hozzá még egy kevés tejet.Közben a sütőt izzitjuk,180 fokra,egy kisebb,kevés olajjal kikent, tepsi alját prézlivel enyhén megszórunk,mártást beleöntjük,karfiol rózsákat ráhelyezzük  sorban.Végül a reszelt sajtos tejföllel nyakon öntjük,és szép pirosra sütjük.Jázmin rizzsel tálaltam.

2 megjegyzés:

Kriszta írta...

Nagyon finom!Szép a tálalás!

gionetta írta...

Hú, de guszta lett. Még nem csináltam besamellel, de ki fogom próbálni. A karfiol nálunk nagyon menő, minden formában. Meg a brokkoli, a romanesco. Örülök, hogy jó ötletet adtam.