A minőség nem veled született,csak akkor lehetsz a legjobb,ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt. - Gundel Károly...

2012. október 11., csütörtök

Gyömbéres, citromos gyógyméz torokfájásra

 Nagyon nagy híve vagyok a természetes gyógymódoknak,hiszek is bennük!. A hit elengedhetetlen feltétele, a gyógyulásnak.Nem szeretek egyből a gyógyszerek után  nyúlni,ha csak nem muszáj. Nagyon  fontosnak tartom a prevenciót is, számos gyógyfüvet termesztek,meg gyűjtögetek is  be télire ,teának valót   napi egy bögrével kortyolni belőle  mézzel  valami csodás. Jön a nem szeretem idő ,megfázás, köhögés, torokfájás ideje.Éppen ezért örültem ennek a receptnek is ami a napokban járt a netten, Horváth Éva természet gyógyász bevált receptje alapján.Ha érezzük,hogy kapar a torkunk,kezdünk köhögni,ebből a gyógymézből kanalazzunk,vagy a teánkhoz adagoljunk 1 kávéskanállal belőle.

Hozzávalók: 1 kis befőttes üveg, 1 citrom,(lehetőleg bio,) méz, szeletelt gyömbér ,a citrommal megegyező mennyiségű.
Rakjuk az üvegbe a szeletelt citromot, gyömbért, öntsük fel mézzel.Rakjuk hűtőbe néhány nap alatt összeérik és fogyasztható.(gyógyméz 2-3 hónapig el áll a hűtőben) De ajándéknak is kiváló lehet.


Megfázásra meghűlésre pedig 1 teáskanál mézet , 1/4 tk őrölt fahéjjal összekeverni.Néhány óránként ezt az adagot, fogyasztani mikor csak érezzük ,hogy megfáztunk!! Antibakterális,antivirális, és gombaellenes tulajdonsággal bír. 3 nap alatt elmúlik a megfázással együtt minden bú, és baj.

Remélem sokan szeretitek,és használjátok  is a természetes gyógymódokat.


11 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Nagyon jó lehet, láttam a napokban több helyen. Én is készülök rá, csak azt hiszem a citromot megfogom hámozni. Ha többet áll a mézben lehet megkeseríti. Te hogy gondolod?

Böbe írta...

Én nagyon szeretem,a kesernyés fanyar izt,férjemmel ellentétben.De próbáld ki szerintem igy is, úgy is,vagy csak a fél citrom héját tedd bele.

Mági írta...

Most megyek egy mézes citromos gyömbéres teátért, megkívántam:)
Köszönöm, jól fog esni:)

marisz57 írta...

Gyömbért kell vennem, más van itthon. Én is megcsinálom!

Seffer Lilla írta...

Látom Nálad is elkészült...:) Nekem is nagyon bejön...:)

Juditka írta...

Imádom a gyógyteákat:)most is éppen édesköményt kortyolgatok, tele citrommal.

Hankka írta...

Most pont ez a könnyen megfázós, köhögős időszak jön, úgyhogy én is készítek egy üveggel! :)

Böbe írta...

Köszi szépen lányok! Örülök,hogy nektek is tetszik,valóban nagyon jó kis házi, természetes gyógymód:)

Zsuzsi írta...

szia Böbe! Most bukkantam rá erre a bejegyzésedre, meg úgy a blogodra egyáltalán, és nagyon-nagyon szép!
Ami a prevenciót illeti, én is inkább annak a híve vagyok és nem vagyok gyógyszerpárti sem, szóval nagyon tetszett a bejegyzés, meg is fogom csinálni!
Kár, hogy csak egy van belőled, jó lenne még pár száz klón, és akkor hirdethetnéd mindenfelé, hogy az emberek figyeljenek oda az egészségükre és higgyenek a megelőzésben! :-)
Persze csatlakoznék én is :-)
További sok sikert kívánok Neked,
Zsuzsi

Böbe írta...

Szia Zsuzsi, örülök neki nagyon,hogy elnyerte a tetszésedet,úgy blogom ,mint a gyömbéres recept! Akivel csak megismertettem környezetemben is mindenki oda van érte:) Én is bekukkantottam hozzád,igen valóban szórnunk kéne mint az igét,hogy emberek a megelőzés legyen a cél!:))

Zsuzsi írta...

Elkészítettem, már ott lapul a hűtőben. Még tegnap ezután készítettem egy kis őrölt gyömbéres-fahéjas mézet is addig, míg a hűtős keverék készen nem áll a fogyasztásra!
Na akkor menjünk dolgunkra, vár az igehirdetés :-)
Üdv,
Zsuzsi